Friday 27 March 2015

ROTATION IN CG

#include<stdio.h>
#include<conio.h>
#include<graphics.h>
void main()
{
int i,j,k;
float a[3][3],b[3][3],c[3][3],xx1,xx2,xx3,yy1,yy2,yy3,c1,c2,c3,c4,c5,c6;
int gd=DETECT,gm;
initgraph(&gd,&gm,"c:\\tc\\bgi");
clrscr();
printf("\n enter the coordinates of the triangle");
for(i=0;i<3;i++)
for(j=0;j<3;j++)
scanf("%f",&a[i][j]);
xx1=a[0][0];
yy1=a[0][1];
xx2=a[1][0];
yy2=a[1][1];
xx3=a[2][0];
yy3=a[2][1];
line(xx1,yy1,xx2,yy2);
line(xx2,yy2,xx3,yy3);
line(xx3,yy3,xx1,yy1);
b[0][0]=0.707;
b[0][1]=0.707;
b[0][2]=0;
b[1][0]= -0.707;
b[1][1]=0.707;
b[1][2]=0;
b[2][0]=0;
b[2][1]=0;
b[2][2]=1;
for(i=0;i<3;i++)
for(j=0;j<3;j++)
{
c[i][j]=0;
for(k=0;k<3;k++)
c[i][j]=c[i][j]+a[i][k]*b[k][j];
}
c1=c[0][0];
c2=c[0][1];
c3=c[1][0];
c4=c[1][1];
c5=c[2][0];
c6=c[2][1];
line(c1,c2,c3,c4);
line(c3,c4,c5,c6);
line(c5,c6,c1,c2);
getch();
}

No comments:

Post a Comment